Chet Helms a virág nemzedékének egyik ikonikus figurája és zenei promótere. Számos zenei eseményt támogatott és szervezett meg a '60-as évek második felében (nem mellesleg ő volt az, aki bemutatta Janis Joplint a Big Brother and the Holding Company tagjainak) és ő volt az első, aki pszichedelikus fényshow-kat rendezett a Fillmore-ban és az Avalon Ballroomban. Ő volt a szervezője továbbá rengeteg Golden Gate Park-ban rendezett ingyenes koncertnek és egyéb kulturális rendezvénynek a "Szerelem Nyarán" 1967-ben. Ráadásul nagy része volt a pszichedelikus plakátok elterjedésében.
Victor Moscoso alkotása
A beat generáció íróinak (Jack Kerouac és Allen Ginsberg) hatására Helms hosszú hajat és szakállt növesztett, stoppolva beutazta Amerikát, majd 1962-ben San Francisco-ban telepedett le (mikor a Haight-Ashbury szerepe egyre jelentősebb lett). Megismerkedett számos zenésszel, "őshippivel" és felismerte, hogy szükség van egy olyan helyre, ahol a zenészek megmutathatják magukat a közönségnek és egymásnak is. Hamarosan kibérelt egy hatalmas pincehelyiséget és jam-session-öket rendezett a helyi zenészek nagy örömére. Született szervezői tehetségének köszönhetően hamarosan egyre több embert érdekeltek ezek az események.
Janis Joplin és Chet Helms
Chet Helms összeállt egy kupacnyi hippivel, voltaképpen egy kommunával, ezt követően pedig számtalan ismert/hírhedt bulit csináltak, legtöbbször az Avalon Ballroom-ban és sokáig a The Fillmore Auditoriumban is. Kommunájukat és "partiszervező vállalkozásukat" The Family Dog-nak hívták. Ezek a nem ritkán heti rendszerességgel megrendezett zenés-táncos alkalmak kiváló fórumul szolgáltak az akkor még kezdő, mára már világhírű zenekaroknak.
A The Family Dog logója
Chet Helms
Volt azonban egy említésre méltó ellenfele Helms-nek a szakmában: a náci Németországból Amerikába menekült Bill Graham (szül. Wolodia Grajonca), aki egy színházi társulattal együttműködve kezdett el koncertek és egyéb kulturális események szervezésével foglalkozni. Persze a kezdetekben még közösen is szerveztek néhány koncertet, így például a Paul Butterfield Blues Band-nek, mely hatalmas sikert aratott. Graham a következő nap reggelén megszerezte az exkluzív jogokat az együttes reklámozására és koncertjeinek szervezésére. Rövidesen ezután Helms felháborodva vonta kérdőre, Graham azonban rámutatott, hogy erről nem szerezhetett volna tudomást, hacsak nem ő is ugyanezért kereste fel a banda menedzserét, legközelebb pedig kelljen korábban, ha akar valamit. Ettől kezdve az ellentét egyre nagyobb lett kettőjük között és szinte minden héten váltogatták egymás a különböző 'cisco-i szórakozóhelyeken. Graham egyébként többek között szervezett előadást a Jefferson Airplane-nek (1967 és 1968 között a menedzserük is volt), a Country Joe and The Fish-nek, Allen Ginsberg-nek és személyes kedvencének, a The Grateful Dead-nek. Helms-t imádták a 'cisco-i arcok, mivel az utca részét képezte: kommunaként vezette a The Family Dog-ot, drogozott, a koncertekre több tucatnyi embert ingyen is beengedett, bár sokszor késve tudott csak fizetni az együtteseknek. Graham ezzel szemben sosem szokott rá a kábítószerekre, őt csak az üzlet és a pénzcsinálás érdekelte. Bár ő mindig szigorúan betartotta kötelezettségeit, sokan nem szerették kemény és parancsoló stílusa miatt.
Jimi Hendrix és Chet Helms
Az egyre ismertebbé váló The Family Dog hamarosan röplapokkal és plakátokkal kezdte el népszerűsíteni rendezvényeit. A csoport legtehetségesebb és legnagyobb hatású grafikus tagjait San Francisco Five-nak nevezték, ebbe az ötösfogatba tartozott Rick Griffin, Alton Kelley, Victor Moscoso, Stanley Mouse és Wes Wilson. Ők öten számtalan emlékezetes, sőt ikonikus plakátot terveztek meg és hoztak létre, melyek fontos helyet töltenek be a kor amerikai kultúrtörténetében. Ezek a művészeti alkotások egytől-egyig a kor szellemi szabadságának a sarjai voltak, melyek a békét, a szeretetet és a megértést hirdették.
Alton Kelley és Stanley Mouse
Victor Moscoso alkotása
Stanley Mouse 1966 nyarán dolgozott együtt először Helms-el, akinek egy bikafejet rajzolt a készülő táncestre, melyen a Captain Beefheart and His Magic Band játszott. Ezt követően Alton Kelley-vel fogott össze, akivel egy ideig együtt működtették a Mouse Studiost. Egyik legismertebb alkotásuk a Zig-Zag man volt, melyet egy mindenki számára ismert cigarettapapírról kölcsönöztek.
Alton Kelley és Stanley Mouse alkotása
Wes Wilson készített plakátokat Chet Helms-nek és Bill Grahamnak is. Annyira különbözőek ezek a plakátok, hogy nehéz felismerni benne ugyanazon alkotót. Ő készítette az első The Family Dog plakátokat és saját nyomdagépe is volt, ami a megrendelők szemében nagy előnyt jelentett. 1966 augusztusától azonban nem dolgozott többet a The Family Dognak, mivel Graham megadta neki a hőn áhított művészi szabadságot.
Wes Wilson alkotása
A The Family Dog által készített plakátokat a különböző intenzív színű fluoreszkáló tinták jellemezték és előszeretettel társítottak különböző képeket művészi rajzokkal. Gyakorta alkalmaztak stilizált kézírásos betűket a koncert részleteinek feltüntetésére melyek megfejtése nem kevés időt és energiát vett igénybe. Az Avalon Ballroom időközben a The Family Dog törzshelyévé vált. Az itteni koncertek reklámozására készült plakátok ma rengeteg pénzt érnek a gyűjtőknek. Az Avalon Ballroom-ban többek között olyan zenészek, együttesek és művészek léptek fel, mint Howlin' Wolf, a Doors, Buffalo Springfield, a Byrds, The Kinks, a Steppenwolf, s Velvet Underground, Eric Burdon, a 13th Floor Elevators, Janis Joplin, stb.
Rick Griffin alkotása
Alton Kelley és Stanley Mouse alkotása
Wes Wilson alkotása
Wes Wilson alkotása